Απόσκεπος-Πέρασμα Μπίκοβικ μέσω Ε6

Τα μονοπάτια του Απόσκεπου

Η διαδρομή ξεκινά από το κέντρο του Απόσκεπου, δηλαδή την πετρόστρωτη πλατεία με την πολύκρουνη βρύση, και ακολουθεί δρομάκια μέχρι το ύψος ενός παλιού γηπέδου μπάσκετ. Από εδώ ξεκινά το μονοπάτι, που για ένα διάστημα ακολουθεί ένα κατεστραμένο δρομάκι το οποίο στενεύει και τελικά βγαίνει σε χωματόδρομο. Προσπερνάμε τη διακλάδωση με το δρόμο που εξυπηρετεί την κεραία και τον Προφήτη Ηλία και φτάνουμε στη βάση μεγάλης ζώνης αναδασώσεων, την οποία και περιτρέχουμε από τα ανατολικά με δρομάκι.

Το δρομάκι γίνεται μονοπάτι και συνεχίζει μέχρι τη ράχη Φρύδι, όπου συναντάμε τα σημάδια της διαδρομής Σταυρός Απόσκεπου-Πέρασμα Μπίκοβικ.

Σύντομα η σημαδεμένη διαδρομή ανηφορίζει προς τη ΒΔ πλευρά του όγκου Καζάνι, διατρέχοντας πετρώδεις αλλά ομαλές πλαγιές. Φτάνοντας στη ΒΔ άκρη της ράχης του Καζανιού, κατηφορίζουμε προς τα ΝΑ, στην αρχή σε μια μικρή ύφεση και μετά στρφόμαστε ανατολικά, κατά μήκος μιας πλαγιάς με αραιές οξιές. Περνάμε στα δεξιά πλατώματος με (έρημες) στάνες και άμεσα καταλήγουμε σε τρίστρατο χωματόδρομων.

Δεξιά μας, σε μεγάλο λιβάδι, διακρίνονται λείψανα κτηνοτροφικής δραστηριότητας, ενώ δίπλα μας λειτουργεί μεγάλη μεταλλική ποτίστρα. Από εδώ αποκλίνουν οι διαδρομές προς την κορυφή Μπίκοβικ, το μονοπάτι από τον Προφήτη Ηλία Απόσκεπου και η διαδρομή προς το Κεφαλάρι, ενώ το το Ε6 συνεχίζει (νοητά και προφανώς χωρίς καμμία σήμανση) προς τον Κρανιώνα.

Κείμενο και φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

Σήμανση

Πινακίδες και σημάδια

Η διαδρομή έχει μερική σήμανση. Ουσιαστικά αξιοποιεί τη σήμανση της διαδρομής Σταυρός Απόσκεπου-Πέρασμα Μπίκοβικ, που έχει σηματοδοτηθεί από τοπικές ορειβατικές ομάδες της Καστοριάς με κίτρινα σημάδια. Τα σημάδια είναι ήδη φθαρμένα και έχουν ενισχυθεί πρόσφατα με εφήμερες κορδέλες από κάποιο αγώνα (μοτοσυκλετών enduro ?).

Οπωσδήποτε, η όδευση της διαδρομής είναι σχετικά προφανής και η πορεία μάλλον απρόσκοπτη.