Καστοριά/Άργος Ορεστικό: Κυκλική διαδρομή Βοτάνι-Καμενίκος

Διαδρομές γεωλογικού ενδιαφέροντος στο Άργος Ορεστικό

Κυκλική διαδρομή
Βοτάνι-Καμενίκος

Η διαδρομή ξεκινά από το χωριό Βοτάνι, νοτιοανατολικά του Άργους-Ορεστικού και ακολουθεί καλό χωματόδρομο, ο οποίος ανηφορίζει προς την ίδια κατεύθυνση τον λόφο πάνω από το χωριό, ανάμεσα σε συστάδες δέντρων και καλλιέργειες. Σε κάποιο σημείο, η πορεία αφήνει τον χωματόδρομο και ανηφορίζει ανατολικά προς την κορυφή του λόφου, περνώντας από διάσπαρτους ενδιαφέροντες βραχώδεις σχηματισμούς (συνεκτικά κροκαλοπαγή). Λέγεται ότι στην περιοχή έχουν βρεθεί απολιθώματα. Η διαδρομή φτάνει στη θέση Καμενίκος, όπου βρίσκεται μεγάλος βράχος με ενδιαφέρουσα γεωλογία και μορφολογία.

Από εκεί η διαδρομή κατηφορίζει νοτιοανατολικά, περνάει πάλι ενδιαφέρουσες γεωμορφές και συνεχίζει σε απότομο πρανές με κατολισθαίνουσες μάζες, το οποίο χρήζει προσοχής. Φτάνοντας στη βάση του λόφου, η πορεία κατευθύνεται ανατολικά, ανάμεσα σε λιβάδι και χωράφια, φτάνοντας στην άσφαλτο. Η επιστροφή πραγματοποιείται από λίγο διαφορετικό μονοπάτι, το οποίο διασχίζει το δυτικό πρανές του λόφου, κατά μήκος ήπιων πλαγιών. Περνώντας χαμηλότερα από ενδιαφέρουσες γεωμορφές, επιστρέφει πίσω στο τέλος του χωματόδρομου, στην αφετηρία.