Άγιος Λαυρέντιος-Χάνια

Κείμενο & φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

Δυτικό Πήλιο topoguide: Άγιος Λαυρέντιος-Χάνια
Πατήστε για μεγέθυνση

Η πεζοπορική σύνδεση από τον Άγιο Λαυρέντιο προς τα Χάνια είναι μια σχετικά δύσκολη διαδρομή, με αξιολόγη υψομετρική διαφορά και μεγάλο μήκος. Καθότι ένα σημαντικό μέρος του μήκους της απλώνεται στο ύψος των κορυφών του Πηλίου, η διαδρομή υπόκειται στους περιορισμούς των εποχικών συνθηκών του βουνού.

Μια ομάδα έμπειρων πεζοπόρων μπορεί να συνδυάσει τις διαδρομές Άγιος Λαυρέντιος-Χάνια, Άγιος Γεώργιος-Χάνια και Άγιος Λαυρέντιος-Άγιος Γεώργιος, συνθέτοντας μια μεγάλη κυκλική πορεία μήκους 14.7 χλμ.

Στη μνημειακή κρήνη, στο κέντρο του Αγίου Λαυρεντίου

Η διαδρομή Άγιος Λαυρέντιος-Χάνια έχει ως αφετηρία την πλατεία του Αγίου Λαυρεντίου. Το μονοπάτι ανηφορίζει δίπλα από τις εντυπωσιακές μνημειακές κρήνες σε καλοσυντηρημένο καλντερίμι που μας οδηγεί σε διασταύρωση με κρήνη. Με τσιμεντόδρομο, περνάμε δίπλα από κατασκηνώσεις της Μητρόπολης Δημητριάδος και καταλήγουμε στον ασφαλτόδρομο, ψηλότερα από τη μονή Αγίου Λαυρεντίου.

Το καθολικό της μονής Αγίου Λαυρεντίου
Από το ύψος της μονής κατευθυνόμαστε δεξιά για 100μ. Γυρίζουμε αμέσως ξανά δεξιά σε χωματόδρομο και σε 150μ. βρίσκουμε μικρό δρομάκι που εξυπηρετεί τη διπλανή καλύβα. Από εκεί, ξεκινάει το μονοπάτι που ανηφορίζει μέσα σε πρινώνα. Τέμνουμε ένα αυλάκι και συνεχίζουμε την πορεία μας σε ζώνη με πυκνά βάτα, μέχρι να βγούμε σε χωματόδρομο. Κατευθυνόμαστε ελαφρώς δεξιά για λίγα μέτρα και βαδίζουμε πλέον σε καθαρό μονοπάτι μέσα σε δάσος από καστανιές. Σύντομα συναντάμε δρόμο. Περπατάμε σε αυτόν 250μ. και βλέπουμε σημάδια δεξιά που μας οδηγούν ανηφορικά μέσα σε συστάδα από καστανιές. Βρίσκουμε ξανά το δρόμο και αφού προχωρήσουμε σ’ αυτόν λίγα μέτρα, εντοπίζουμε μπροστά μας το μονοπάτι.
Μεσοπλαγίς στο Γολγοθά
Περνάμε μέσα από ζώνη με πυκνά σπάρτα και συναντάμε το δρόμο και πάλι. Λίγο δεξιότερα ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι, το οποίο μας οδηγεί σε χωματόδρομο. Τον ακολουθούμε και μπαίνουμε σε μικρό δρομάκι στα αριστερά που ανηφορίζει για 50μ. και συναντάμε την είσοδο του μονοπατιού. Περνάμε μπροστά από κατεστραμμένο κιόσκι και συνεχίζουμε σε δάσος οξιάς σε ανηφόρική πλαγιά μέχρι το υψόμετρο των 1050 μ, όπου ξανασυνατάμε το χωματόδρομο. Εδώ βρίσκουμε ένα μικρό εκκλησάκι, αφιερωμένο στους Ταξιάρχες και κτισμένο στη μνήμη του πληρώματος του πολεμικού αεροσκάφους που προσέκρουσε στην κορυφή Γολγοθάς το 2004.
Το εκκλησάκι των Ταξιαρχών, αφιερωμένο στους πιλότους του πολεμικού αεροσκάφους που προσέκρουσε στον Γολγοθά το 2004
Το μονοπάτι συνεχίζει ακριβώς απέναντι από το εκκλησάκι, πάνω στην πετρόχτιστη ράμπα. Συνεχίζουμε σε μικρότερης κλίσης, αλλά σταθερά ανηφορική πορεία στις νότιες πλαγιές της ράχης Γολγοθά, μέχρι να φτάσουμε το υψόμετρο των 1230 μ. Μόλις αποκτήσουμε αυτό το υψόμετρο, πεζοπορούμε σε μεγάλη και ελαφρά κατηφορική τραβέρσα μέσα σε δάσος οξιάς. Στο τέλος, ανηφορίζουμε για λίγο μέσα σε αυλακοειδή διάβρωση της πλαγιάς και βγαίνουμε στην κορυφογραμμή, στα ΝΔ της κορυφής.
Δυτικό Πήλιο topoguide
Στο δάσος της οξυάς, πριν τη ράχη Γολγοθάς
Σε αυτό το σημείο, συναντάμε τη διακλάδωση προς Χάνια (αριστερά) και διάσελο Μοναστήρι (δεξιά - στο διάσελο Μοναστήρι συγκλίνουν οι διαδρομές από Άγιο Γεώργιο, Άγιο Λαυρέντιο, Κισσό και Χάνια και ξεκινά και η ανάβαση προς την κορυφή Σχιτζουράβλι). Εμείς συνεχίζουμε στην κατεύθυνση προς τα Χάνια, σε καλό μονοπάτι, που συντηρείται ετήσια, καθώς αποτελεί τμήμα του Ultra Pelion Trail. Το μονοπάτι ανηφορίζει ελαφρά σε δάσος οξιάς και μας οδηγεί προς το Χιονοδρομικό κέντρο Αγριόλευκες.
Στη ράχη του Γολγοθά
Μπαίνουμε στο χώρο του χιονοδρομικού και από το δρομάκι που εξυπηρετεί τις πίστες, κατηφορίζουμε στο σύμπλεγμα των κτιρίων υποστήριξης του Χ.Κ. Αγριόλευκες, ανάμεσα στα οποία το καταφύγιο του ΕΟΣ Βόλου και το chalet του χιονοδρομικού κέντρου. Από το δρομάκι του χιονοδρομικού και μετά τον ασφαλτόδρομο φτάνουμε στα Χάνια, όπου τόσο την θερινή, όσο και τη χειμερινή περίοδο θα βρούμε πολλές εξυπηρετήσεις.

Σημειώστε ότι πρόκειται για μια μεγάλη διαδρομή, που περνά από τα 1400 μ. υψόμετρο, οπότε ανεξάρτητα των καιρικών συνθηκών στο ύψος των χωριών, στο Γολγοθά μπορεί να έχει συνθήκες βουνού: εξοπλιστείτε κατάλληλα.

Η διαδρομή είναι σημασμένη με κόκκινα σημάδια, κίτρινα πινακιδιάκια σε μεταλλικούς στύλους και πινακίδες κατεύθυνσης.

Το μήκος της πορείας είναι 10.2 χλμ. Με ένα καλό ρυθμό, μπορεί να γίνει σε 5ω30'.

Οδηγός στα μονοπάτια του Δυτικoύ Πηλίου

Δυτικό Πήλιο topoguide

Αναλυτική περιγραφή της διαδρομής Άγιος Λαυρέντιος-Χάνια, με μετρητικά στοιχεία, φωτογραφίες και άμεση σύνδεση με πολλά Σημεία Ενδιαφέροντος, περιλαμβάνεται στην εφαρμογή Δυτικό Πήλιο topoguide.

Ο οδηγός Δυτικό Πήλιο topoguide είναι διαθέσιμος για συσκευές Android από το Play Store.

Ο οδηγός Δυτικό Πήλιο topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece. Προμηθευτείτε τον οδηγό του Δυτικού Πηλίου ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Η εφαρμογή Δυτικό Πήλιο topoguide προσφέρει off-line λεπτομερείς χάρτες με όλα τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τον ορειβάτη. Πάνω στο μονοπάτι, κάνει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, βοηθώντας τον πεζοπόρο να διατηρεί την πορεία του και να φτάσει στον προορισμό του ακόμα και κάτω από δυσμενείς συνθήκες.