Άγιος Γεώργιος-Χάνια

Δυτικό Πήλιο

Στο πάνω άκρο του Αγίου Γεωργίου

Τα Χάνια είναι ένα από τα κομβικά σημεία του πεζοπορικού πλέγματος του Πηλίου, καθώς εδώ συγκλίνουν διαδρομές από την περιοχή Βόλου-Πορταριάς, από τη ζώνη της Ζαγοράς και Κισσού και από το μεγάλο διπολικό κέντρο Άγιος Λαυρέντιος-Άγιος Γεώργιος.

Φθινοπωρινά χρώματα στα ξέφωτα του ορεινού δάσους

Η θέση γειτνιάζει με το κύριο διάσελο διασκελισμού του συγκροτήματος, ανάμεσα στις κορυφές Αγριόλευκες (1471 μ.) και Αηδονάκι (1518 μ.): το πέρασμα Χάνια - Ζαγορά είναι το ψηλότερο οδικό πέρασμα της Χερσονήσου (ο δρόμος περνά από τα 1165 μ.) και τόσο οι δρόμοι, όσο και τα μονοπάτια που διακλαδίζονται εκατέρωθεν καταλήγουν στα χωριά και τις παραλίες της ανατολικής και της δυτικής πλευράς του Πηλίου.

Η πεζοπορική σύνδεση από τον Άγιο Γεώργιο προς τα Χάνια είναι μια πολύωρη διαδρομή, που διασχίζει το πυκνό και ψηλό δάσος οξιάς των κορυφών, όπου ο πεζοπόρος θα απολαύσει την αναζωογονητική δροσιά και την προστατευτική σκιά του ορεινού δάσους.

Η διαδρομή Άγιος Γεώργιος-Χάνια ξεκινά από την πλατεία του Αγίου Γεωργίου, από την κρήνη του Παζαριού. Ακολουθούμε το καλοδιατηρημένο καλντερίμι προς το ανώτερο τμήμα του χωριού, το οποίο περνάει από την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου. Αφήνουμε στα δεξιά μας την κρήνη Κουβλάκι και συνεχίζουμε σε καλντερίμι μέχρι το ύψος του τελευταίου δρόμου. Από εκεί, ακολουθούμε τμήματα καλντεριμιού, τα οποία εναλλάσσονται με χωμάτινο μονοπάτι, μέχρι να φτάσουμε σε αρδευτικό αυλάκι.

Σήμανση στη διακλάδωση των μονοπατιών προς Δραμάλα και Τσαγκαράδα
Εκεί, βρίσκουμε πινακίδες που υποδεικνύουν τις κατευθύνσεις προς Δραμάλα (κορυφή με υψόμετρο 1455 μ.) και Τσαγκαράδα. Ακολουθούμε το αριστερό παρακλάδι προς Δραμάλα, που θα μας οδηγήσει στα Χάνια. Το μονοπάτι αυτό είναι χωμάτινο, ευδιάκριτο αλλά τοπικά διαβρωμένο. Ανηφορίζουμε μέσα σε πυκνή βλάστηση αειφύλλων πλατυφύλλων. Τέμνουμε το δρόμο και συνεχίζουμε σε ξανά σε χωμάτινο μονοπάτι, μέχρι να φτάσουμε στον κεντρικό χωματόδρομο. Από εκεί, θα κατευθυνθούμε αριστερά και στην πρώτη διασταύρωση, δεξιά.
Στο κάτω όριο του δάσους της οξιάς
μας υποδέχονται ώριμα αλλά πολύκλαδα πρεμνοφυή δέντρα
Περνάμε δίπλα από πλάτωμα με φυσική πηγή, όπου το νερό πηγάζει απ’ ευθείας από το βράχο. Σύντομα, βρίσκουμε την εκκίνηση του μονοπατιού προς την πηγή Κρεμμύδα. Βαδίζουμε για λίγο σε δάσος οξιάς και φτάνουμε σε επόμενη πηγή.
Σήμανση στη διακλάδωση των μονοπατιών προς Κισσό/Χάνια και καταφύγιο Εξαγκαθιάς
Βρίσκουμε τον κεντρικό χωματόδρομο, τον οποίο ακολουθούμε προς τα αριστερά. Φτάνουμε στο διάσελο Μοναστήρι, όπου συγκλίνουν οι διαδρομές από Άγιο Γεώργιο, Άγιο Λαυρέντιο, Κισσό και Χάνια και ξεκινά και η ανάβαση προς την κορυφή Σχιτζουράβλι. Συνεχίζουμε στην κατεύθυνση προς τα Χάνια, σε καλό μονοπάτι, που συντηρείται ετήσια, καθώς αποτελεί τμήμα του Ultra Pelion Trail. Το μονοπάτι ανηφορίζει ελαφρά σε δάσος οξιάς. Περνάμε επόμενη διασταύρωση προς Άγιο Λαυρέντιο και συνεχίζουμε προς τη ράχη Γολγοθά, που θα μας οδηγήσει προς το Χιονοδρομικό κέντρο Αγριόλευκες.
Στο δάσος της οξιάς, κοντά στη θέση Μοναστηράκι
Μπαίνουμε στο χώρο του χιονοδρομικού και από το δρομάκι που εξυπηρετεί τις πίστες, κατηφορίζουμε στο σύμπλεγμα των κτιρίων υποστήριξης του Χ.Κ. Αγριόλευκες, ανάμεσα στα οποία το καταφύγιο του ΕΟΣ Βόλου και το chalet του χιονοδρομικού κέντρου. Από το δρομάκι του χιονοδρομικού και μετά τον ασφαλτόδρομο φτάνουμε στα Χάνια (πολλές εξυπηρετήσεις).

Η διαδρομή είναι σημασμένη με κόκκινα σημάδια, αυτοσχέδιες πινακίδες και πινακίδες κατεύθυνσης.

Το μήκος της πορείας είναι 10.9 χλμ. Με ένα σταθερό ρυθμό, μπορεί να γίνει σε 5ω30'.

Κείμενο και φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

topoguide Greece

Οδηγος στο Δυτικο Πηλιο

The 5 hiking guides of Mt Pelion
Αναλυτική περιγραφή της διαδρομής Άγιος Γεώργιος-Χάνια, με μετρητικά στοιχεία, φωτογραφίες και άμεση σύνδεση με πολλά Σημεία Ενδιαφέροντος, περιλαμβάνεται στην εφαρμογή Δυτικό Πήλιο topoguide.

Ο οδηγός Δυτικό Πήλιο topoguide είναι διαθέσιμος για συσκευές Android μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών topoguide Greece.Αποκτήστε τον οδηγό του Δυτικού Πηλίου ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Ο οδηγός Δυτικό Πήλιο topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece. Αποκτήστε τον οδηγό του Δυτικού Πηλίου ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Το Δυτικό Πήλιο topoguide περιλαμβάνεται στην ομάδα της Κεντρικής Ελλάδας.

Ο οδηγός Δυτικό Πήλιο topoguide προσφέρει off-line λεπτομερείς χάρτες με όλα τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τον ορειβάτη. Πάνω στο μονοπάτι, κάνει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, βοηθώντας τον πεζοπόρο να διατηρεί την πορεία του και να φτάσει στον προορισμό του ακόμα και κάτω από δυσμενείς συνθήκες.