Κύκλος στα Κανάλια μέσω Δρακοπήγαδου

Βόρειο Πήλιο topoguide
Στο μεγάλο λιβάδι
Πατήστε για μεγέθυνση

Πάνω από τα Κανάλια απλώνεται ένα πλέγμα μονοπατιών που αποκλίνουν προς το Κεραμίδι, το Βένετο και την Άνω Κερασιά. Η παρούσα κυκλική διαδρομή δανείζεται κλάδους των πιο πάνω μονοπατιών και τους συνθέτει σε μια μικρή κυκλική διαδρομή, που περνά απο το μείζον γεωλογικό αξιοθέατο της περιοχής, το Δρακοπήγαδο.

Η πορεία ξεκινά από την πλατεία των Καναλιών προς την κατεύθυνση της κρήνης Χατζηδήμη. Αμέσως μετά, αφήνουμε τους τσιμεντόδρομους του χωριού και ανηφορίζουμε σε μονοπάτι, όχι πολύ σαφές και με μέτρια σήμανση, μέχρι μεγάλη κτηνοτροφική εγκατάσταση.

Ακολουθούμε λίγο το δρόμο προς τα δεξιά και τον αφήνουμε για να μπούμε σε μονοπάτι (καλή σήμανση). Το μονοπάτι στην αρχή ελίσσεται σε βραχώδες πεδίο, σύντομα όμως γίνεται πιο σαφές και κάνει ελιγμούς στην άγρια πλαγιά. Συναντάμε εικονοστάσι. Από ένα σημείο και πάνω, το μονοπάτι είναι πετρόστρωτο και πιο ευχάριστο. Φτάνουμε στον άσφαλτο Κανάλια-Κεραμίδι και τον ακολουθούμε για λίγο, μέχρι την πρώτη κλειστή στροφή.

Βόρειο Πήλιο topoguide
Στο εικονοστάσι πάνω από τα Κανάλια
Στη στροφή του δρόμου βλέπουμε πινακίδα κατεύθυνσης προς Άνω Κερασιά και νεότερο καλντερίμι. Το ακολουθούμε, περνάμε από έρημη στάνη και λίγο μετά από μεγάλο λιβάδι με άγρια καρποφόρα.

Το μονοπάτι είναι σχετικά καλό και διατρέχει οριζόντια μια μεγάλη πλαγιά μέχρι τη διακλάδωση προς Βένετο. Συνεχίζουμε ίσια και σύντομα φτάνουμε σε δεύτερο λιβάδι, όπου βρίσκουμε τη διακλάδωση προς Άνω Κερασιά. Εμείς θα κατηφορίσουμε δεξιά, σε σαφές ίχνος του μονοπατιού, μέσα σε διαβρωμένο αυλάκι. Φτάνουμε σύντομ στο Δρακοπήγαδο.

Από εδώ και μέχρι να βγούμε στο ύψος του χωριού, το μονοπάτι είναι σαφές, αλλά δύσβατο, με επάλληλα βραχώδη και διαρβωμένα τμήματα. Τέμνουμε χωματόδρομο και συνεχίσουμε σε παρόμοιο πεδίο μέχρι μεγαλύτερο χωματόδρομο, που τον ακολουθούμε προς τα δεξιά. Φτάνουμε αμέσως στην άκρη των Καναλιών και περνώντας από τα δεξιά συναντάμε την Παλιά Βρύση και καταλήγουμε στην πλατεία του χωριού.

Κείμενο και φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

Σήμανση

Πινακίδες και σημάδια

Βόρειο Πήλιο: Κύκλος στα Κανάλια μέσω Δρακοπήγαδου
Η διαδρομή έχει σχετικά καλή σήμανση με κόκκινα σημάδια και αρκετές (αλλά ήδη φθαρμένες) κορδέλες.

Η μοναδική πινακίδα κατεύθυνσης βρίσκεται στη στροφή του ασφάλτου και επισημαίνει την κατεύθυνση προς Άνω Κερασιά.

Στις διακλαδώσεις των μονοπατιών προς Βένετο/Άνω Κερασιά και Δρακοπήγαδο/Άνω Κερασιά υπάρχουν εγγραφές με κόκκινα γράμματα σε πέτρες στο ύψος του εδάφους.

topoguide Greece

Οδηγος για το Βορειο Πηλιο

The 5 hiking guides of Mt Pelion
Αναλυτική περιγραφή της διαδρομής Κύκλος στα Κανάλια μέσω Δρακοπήγαδου, με μετρητικά στοιχεία, φωτογραφίες και άμεση σύνδεση με πολλά Σημεία Ενδιαφέροντος, περιλαμβάνεται στην εφαρμογή Βόρειο Πήλιο topoguide.

Ο οδηγός Βόρειο Πήλιο topoguide είναι διαθέσιμος για συσκευές Android από το Play Store.

Ο οδηγός Βόρειο Πήλιο topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece. Αποκτήστε τον οδηγό του Βορείου Πηλίου ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Το Βόρειο Πήλιο topoguide περιλαμβάνεται στην ομάδα της Κεντρικής Ελλάδας.

Ο οδηγός Βόρειο Πήλιο topoguide προσφέρει off-line λεπτομερείς χάρτες με όλα τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τον ορειβάτη. Πάνω στο μονοπάτι, κάνει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, βοηθώντας τον πεζοπόρο να διατηρεί την πορεία του και να φτάσει στον προορισμό του ακόμα και κάτω από δυσμενείς συνθήκες.