LPT Μονή Σουρβιάς-Μακρινίτσα

Βόρειο Πήλιο

Το τρίτο σκέλος του Μεγάλου Μονοπατιού του Πηλίου δρασκελίζει τη ζώνη ανάμεσα στη μονή Σουρβιάς και τη Μακρινίτσα. Οι κοιλάδες δυτικά της Σουρβιάς κατοικήθηκαν παλιότερα σποραδικά, με κυριότερο πυρήνα τον αγροτικό συνοικισμό γύρω από την Παναγιά Λέσχιανη. Σήμερα, όλη αυτή η ζώνη είναι έρημη και σιωπηλή. Θα χρειαστεί να φτάσουμε στο Τρανό Ίσωμα για να συναντήσουμε κάποιες ζωντανές αγροικίες.

Η εικόνα αλλάζει δραματικά όταν σταθούμε στις ράχες πάνω από τη Μακρινίτσα: ο αχός της έντονης δραστηριότητας του Βόλου, που απλώνεται στο μυχό του Παγασητικού και οι μεγάλοι, διάσπαρτοι οικισμοί της ημιορεινής περιμέτρου του - Πορταριά, Μακρινίτσα, Κατηχώρι και άλλοι - επιβεβαιώνουν τη δυναμική του προικισμένου αυτού τόπου.

Βόρειο Πήλιο topoguide
Βόρειο Πήλιο topoguide: Η μονή Σουρβιάς
Πατήστε για μεγέθυνση

Η διαδρομή Μονή Σουρβιάς-Μακρινίτσα ξεκινά από τη μονή Σουρβιάς, από όπου θα ακολουθήσουμε στενό δρομάκι και μετά χωματόδρομο. Ανηφορίζουμε από ποτίστρα σε σύντομο μονοπάτι και βρίσκουμε ξανά το χωματόδρομο. Τον ακολουθούμε για 1250 μ. και τον αφήνουμε για να μπούμε απότομα δεξιά σε μεγάλο λιβάδι. Βαδίζουμε σε παλιό δρομάκι και μετά σε μονοπάτι, κατά τόπους αρκετά φανερό. Τέμνουμε ρεματιά και φτάνουμε μεγάλο ξέφωτο, όπου πεζούλες και λείψανα εγκατάστασης. Από εδώ μια ανηφορική τραβέρσα προς τα αριστερά με σχετικά καλό μονοάτι θα μας φέρει σε μεγάλο χωματόδρομο.

Βόρειο Πήλιο topoguide: Η ποτίστρα στη μονή Σουρβιάς
Το μονοπάτι συνεχίζει ακριβώς απέναντι, στην αρχή σε μια μικρή ρεματιά, χωρίς σαφές ίχνος και μετά σε βραχώδες πεδίο. Ακολουθούμε τη σήμανση, που μας φέρνει σε ομαλή και πυκνά δασωμένη ρεματιά και τελικά σε λιβάδι. Από το λιβάδι συνεχίζουμε με ελιγμούς σε ψηλό δάσος μέχρι μεγάλο ξέφωτο με ψηλές πόες και αγριοκορομηλιές. Από το τέλος του ξέφωτου, γυρίζουμε δεξιά και περνώντας από κτήμα με καρυδιές, βγαίνουμε σε χωματόδρομο.

Θα περπατήσουμε 7.1 χλμ πάνω στο χωματόδρομο αυτόν, περνώντας από το γεφύρι της Καρυάς και την εγκατάσταση υλοτόμων της Κρύας Βρύσης (πόσιμο νερό). Φτάνουμε τέλος στο Τρανό ύψωμα, ψηλότερο σημείο της διαδρομής (1130 μ.).

Από το Τρανό Ίσωμα θα περπατήσουμε για λίγο στο χωματόδρομο μέχρι να βρούμε το σχετικά καλό μονοπάτι που θα μας φέρει σε χωματόδρομο στην τοποθεσία Κέδρος Αϊ-Λιά. Συνεχίζουμε στο χωματόδρομο και τελικά φτάνουμε στο μετόχι του Προφήτη Ηλία, το οποίο απότελείται από μεγάλη μονόκλιτη δρομική εκκλησία και αναστηλωμένο παραδοσιακό κτίριο (μεγάλη κρήνη στα αριστερά μας).
Βόρειο Πήλιο topoguide: Κατηφορίζοντας στην Μακρινίτσα
Συνεχίζουμε στο χωματόδρομο και τον αφήνουμε για να κατηφορίσουμε σε καλό μονοπάτι. Συναντάμε ξανά το χωματόδρομο αφού τμήσουμε δυο ελιγμούς του με σύντομα μονοπάτια, συνεχίζουμε μέχρι να βρούμε μεγάλη καμπή του όπου και τον αφήνουμε. Με ένα σύντομο μονοπάτι βγαίνουμε στον τσιμεντόδρομο πάνω από τη Μακρινίτσα. Αμέσως κατηφορίζουμε σε μια σειρά από πολύ καλά μονοπάτια του οικισμού, τα οποία στην αρχή είναι χωμάτινα και μετά πετρόχτιστα. Τελικά, το εξαιρετικό κύριο καλντερίμι του οικισμού μας οδηγεί στη μεγάλη πλατεία της Μακρινίτσας.

Σήμανση - Επισημάνσεις

Long Pelion Trail
Το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής ακολουθεί χωματόδρομους. Μόνο το ένα τρίτο του μήκους ταυτίζεται με χωμάτινα μονοπάτια.

Όλη η διαδρομή είναι συνεπώς σημασμένη με τα σύμβολα του Long Pelion Trail. Στη μονή Σουρβιάς και τη Μακρινίτσα υπάρχουν πινακίδες διαδρομής.
Στην πορεία θα βρούμε λίγες πινακίδες διαδρομής και κατά τόπους πυκνά κόκκινα σημάδια από παλιότερες προσπάθειες σήμανσης.

Κείμενο και φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

topoguide Greece

Οδηγος για το Βορειο Πηλιο

The 5 hiking guides of Mt Pelion
Αναλυτική περιγραφή του σκέλους του Long Pelion Trail Μονή Σουρβιάς-Μακρινίτσα, με μετρητικά στοιχεία, φωτογραφίες και άμεση σύνδεση με πολλά Σημεία Ενδιαφέροντος, περιλαμβάνεται στην εφαρμογή Βόρειο Πήλιο topoguide.

Ο οδηγός Βόρειο Πήλιο topoguide είναι διαθέσιμος για συσκευές Android από το Play Store.

Ο οδηγός Βόρειο Πήλιο topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece. Αποκτήστε τον οδηγό του Βορείου Πηλίου ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Το Βόρειο Πήλιο topoguide περιλαμβάνεται στην ομάδα της Κεντρικής Ελλάδας.

Ο οδηγός Βόρειο Πήλιο topoguide προσφέρει off-line λεπτομερείς χάρτες με όλα τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τον ορειβάτη. Πάνω στο μονοπάτι, κάνει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, βοηθώντας τον πεζοπόρο να διατηρεί την πορεία του και να φτάσει στον προορισμό του ακόμα και κάτω από δυσμενείς συνθήκες.