Δράκεια-Χάνια

Κεντρικό Πήλιο

Κείμενο και φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

Η διαδρομή Δράκεια-Χάνια ακολουθεί το διασπασμένο νήμα της παλιάς ημιονικής σύνδεσης από τη Δράκεια στα Χάνια. Η ζώνη της σύνδεσης αυτής έχει καταληφθεί από τους ελιγμούς του ασφάλτου και το μονοπάτι στο μεγαλύτερο μήκος του έχει χαθεί ή κατατμηθεί.

Τα τμήματα του μονοπατιού που σώζονται έχουν αλλοιωθεί ή κλείσει από τη βλάστηση. Παρόλες τις δυσκολίες, η διαδρομή παραμένει βατή και ο προσανατολισμός είναι εφικτός, ιδίως στην κατηφορική εκδοχή της πορείας.

Ξεκινάμε από τη Δράκεια και ανηφορίζουμε σε άσφαλτο μέχρι διασταύρωση έξω από το χωριό. Συνεχίζουμε σε χωματόδρομο που τον αφήνουμε για να μπούμε σε σχεδόν αφανή ατραπό, που ανηφορίζει σε δάσος δρυών με συστάδες καστανιάς. Περνάμε βαθιά ρεματιά και συνεχίζουμε σε ατραπό και μετά δρομάκι μέχρι μεγάλο πλάτωμα.

Κεντρικό Πήλιο topoguide
Παρόλο που στις πλαγιές κάτω από τα Χάνια έχουν εγκαταληφθεί από χρόνια, οι καστανιές δίνουν ακόμα πλούσιους καρπούς
Με ένα σύντομο μονοπάτι βγαίνουμε σε δρομάκι που μας οδηγεί στον άσφαλτο. Ακολουθούμε τον άσφαλτο μέχρι τον πρώτο ελιγμό, κοντά σε απομονωμένη οικία. Εδώ ανεβαίνουμε στο απότομο πρανές και συνεχίζουμε σε μέτριο μονοπάτι μέχρι τα Χάνια, τέμνοντας και ακολουθώντας τον άσφαλτο 2 φορές.

Η διαδρομή δεν είναι σημασμένη. Το μήκος της πορείας είναι 5.3 χλμ και είναι συνεχώς ανηφορική, αρχικά με ήπια κλίση και μετά σε πιο απότομες πλαγιές. Η πορεία απαιτεί περίπου 2ω30. Η διαδρομή παρουσιάζει κατά τόπους προβλήματα βατότητας, κυρίως λόγω της πυκνής βλάστησης, αλλά και των φερτών υλικών που έχουν κλείσει το κατάστρωμα του μονοπατιού.

Οδηγός στα μονοπάτια του Κεντρικού Πηλίου

Κεντρικό Πήλιο topoguide

Αναλυτική περιγραφή της διαδρομής Δράκεια-Χάνια, με μετρητικά στοιχεία, φωτογραφίες και άμεση σύνδεση με πολλά Σημεία Ενδιαφέροντος, περιλαμβάνεται στην εφαρμογή Κεντρικό Πήλιο topoguide.

Ο οδηγός Κεντρικό Πήλιο topoguide είναι διαθέσιμος για συσκευές Android μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών topoguide Greece. Θα τον βρείτε στις διαθέσιμες περιοχές, στην ενότητα της Κεντρικής Ελλάδας. Προμηθευτείτε τον οδηγό του Κεντρικού Πηλίου ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Ο οδηγός Κεντρικό Πήλιο topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece. Το Κεντρικό Πήλιο ανήκει στην ενότητα της Κεντρικής Ελλάδας. Προμηθευτείτε τον οδηγό του Κεντρικού Πηλίου ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Η εφαρμογή Κεντρικό Πήλιο topoguide προσφέρει off-line λεπτομερείς χάρτες με όλα τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τον ορειβάτη. Πάνω στο μονοπάτι, κάνει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, βοηθώντας τον πεζοπόρο να διατηρεί την πορεία του και να φτάσει στον προορισμό του ακόμα και κάτω από δυσμενείς συνθήκες.