Πεζοπορία στα Μετέωρα

Πεζοπορία στα Μετέωρα

Πεζοπορία στα Μετέωρα: Πεζοπορώντας ανάμεσα στους πύργους των Μετεώρων και τις κορυφές της Πίνδου
Πεζοπορία στα Μετέωρα
Πεζοπορώντας ανάμεσα στους πύργους των Μετεώρων και τις κορυφές της Πίνδου
(πατήστε για μεγέθυνση).

Ήδη από την εποχή δημιουργίας των πρώτων μοναστικών κοινοτήτων στα Μετέωρα, ανοίχτηκε σταδιακά ένα πλέγμα από μονοπάτια επικοινωνίας. Το δύσβατο του εδάφους συνηγόρησε στη διατήρηση μεγάλου μέρους των παλιών αυτών οδεύσεων, καθώς οι νεότεροι δρόμοι προσπέλασης των μονών μάλλον περιτρέχουν τους πύργους.

Τα μονοπάτια αυτά, σε συνδυασμό με τους σύγχρονους δρόμους και κάποιους αγροτικούς χωματόδρομους, μπορούν να ενταχθούν σε ποικίλες πεζοπορικές διαδρομές, με αφετηρίες κομβικά σημεία, όπως η Καλαμπάκα ή ορισμένες μονές. Ωστόσο, παρόλη την υψηλή επισκεψιμότητα της περιοχής, δεν υπάρχει κάποιο ενιαίο σύστημα οργάνωσης του πλέγματος αυτού, εκτός από τις προσπάθειες σήμανσης για τη ροή των τοπικών αγώνων ποδηλάτου βουνού και ορεινού τρεξίματος.

Οι πιο δημοφιλείς διαδρομές είναι οι παρακάτω:

Τα μονοπάτια των Μετεώρων

#
Διαδρομή
URL
Μήκος
km
Σήμανση
#/3
Βατότητα
#/5
Με βάση την Καλαμπάκα
Καλαμπάκα-Καστράκι 1.8 1 4
Καλαμπάκα-Μονή Αγίας Τριάδας 2.1 2 4
Ε6 Καλαμπάκα-Μονή Μεγάλου Μετεώρου 3.8 2 4
Καλαμπάκα-Μονή Αγίου Στεφάνου 4 1 2
Παράκαμψη Καλαμπάκας 1.3 1 4
Από την Τσούμια Διακόπια
ΕΟ Βλαχάβας-Μετόχι μονής Βαρλαάμ 3.8 2 4
ΕΟ Βλαχάβας-Ηρώο Βλαχάβα 3.3 2 3
Καλαμπάκα-Επ. Οδός Βλαχάβας 6 1 2
Μονή Μεγ. Μετεώρου-Επ. Οδός Βλαχάβας 2.4 2 4
Ντούμπιανη-Υπαπαντή-Επ. Οδός Βλαχάβας 5.3 2 4
Στα μοναστήρια
Ντούμπιανη-Μονή Υπαπαντής-Μετόχι Βαρλαάμ 3.1 2 3
Καστράκι-Μονή Βαρλαάμ 2.4 2 4
Μονή Υπαπαντής-Μονή Βαρλαάμ 1.5 2 4
Μικρός κύκλος στη μονή Μεγάλου Μετεώρου 1 2 3
Κύκλος στη μονή Ρουσσάνου 3 2 3
Μεγάλες Διαδρομές
Μεγάλος κύκλος Μετεώρων 5.3 2 3
Διαδρομές γεωλογικού ενδιαφέροντος
Οι γεώτοποι των Μετεώρων 19.4 2 5
Σύνολο 0

Αξιολόγηση υφιστάμενης κατάστασης σήμανσης και βατότητας

Σήμανση: Υφιστάμενη σήμανση.

  • 0 = καθόλου σήμανση
  • 1 = κάποια επιβεβαιωτικά σημάδια (κορδέλες κλπ)
  • 2 = ικανοποιητική σήμανση (αυτοσχέδια σημάδια σε δέντρα και βράχια)
  • 3 = σήμανση συμβατή με την Υπ. Απόφαση για τα μονοπάτια (2017) και τα κριτήρια της ERA

Βατότητα. Υφιστάμενη κατάσταση βατότητας.

  • 1 = Σοβαρές και μόνιμες τεχνικές δυσκολίες (ανάγκη ασφαλιστικών μέσων)
  • 2 = τοπικά προβλήματα (διέλευση ρεματιών, απόκρημνα πρανή, ανάγκη κατασκευών)
  • 3 = μέτρια βατότητα με εκτεταμένα προβλήματα με τη βλάστηση, ανάγκη διευθετήσεων στο έδαφος)
  • 4 = καλή βατότητα (τοπικά προβλήματα με τη βλάστηση, ανάγκη καθαρισμών και τοπικών διευθετήσεων)
  • 5 = πολύ καλή βατότητα (ασφαλής διέλευση και σταθερή κατάσταση του μονοπατιού)

Κείμενο και φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος