Παρθενώνας-Νέος Μαρμαράς

Πεζοπορία Παρθενώνας-Μύλος Κονιστή-Νέος Μαρμαράς

Κατάβαση Παρθενώνας-Νέος Μαρμαράς
Με λεπτό πορτοκαλί σύμβολο, η ανάβαση Νέος Μαρμαράς-Παρθενώνας

Η πεζοπορία Παρθενώνας-Μύλος Κονιστή-Νέος Μαρμαράς είναι μια από τις δύο συνδέσεις ανάμεσα στον Παρθενώνα και το Νέο Μαρμαρά. Έτσι, είτε έχουμε ανέβει οδικώς, είτε απο την ωραία πεζοπορία Νέος Μαρμαράς-Παρθενώνα, μπορούμε να επιστρέψουμε από τον Παρθενώνα στο Νέο Μαρμαρά μέσα από μια πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική πορεία, η οποία περνά από ωραίους γρανιτικούς σχηματισμούς και από τον παλιό πέτρινο νερόμυλο του Κονιστή.

Στη λεκάνη υδροληψίας του νερόμυλου Κονιστή

Διαδρομές στη Σιθωνία: Στη λεκάνη υδροληψίας του νερόμυλου Κονιστή
(πατήστε για μεγέθυνση).

Από το κέντρο του χωριού, διασχίζουμε τον οικισμό. Μετά την ταβέρνα Παρθενόπολη - η θέση έχει πολύ ωραία θέα στην ακτή και τους ελαιώνες -, ανηφορίζουμε λίγο προς τον Ίταμο.

Στις γρανιτικές πλάκες,
λίγο μετά το χωριό

Η κατηφορική διαδρομή Παρθενώνας-Μύλος Κονιστή-Νέος Μαρμαράς ξεκινά απο το πάνω μέρος του Παρθενώνα, στο δρομάκι που οδηγεί προς Ίταμο. Στο δρόμο, συναντάμε πινακίδα στα δεξιά μας που υποδεικνύει τις τοποθεσίες «Καμίνι, Τούρλες». Ακολουθούμε αυτόν τον δευτερεύοντα χωματόδρομο και περπατάμε για 1.6 km σ’ αυτόν.

Ο ερειπωμένος νερόμυλος Κονιστή
Μπαίνουμε σε μονοπάτι στα δεξιά μας που περνά από μια σειρά γρανιτικές πλάκες και βράχους, με εντυπωσιακές γεωμορφές. Μετά από αρκετή κατάβαση, μπαίνουμε σε χωματόδρομο και τον ακολουθούμε μέχρι να συναντήσουμε ένδειξη για μονοπάτι στα αριστερά μας.
Το μονοπάτι κατηφορίζει έντονα μέχρι να φτάσουμε κοντά σε μεγάλη ρεματιά, όπου θα διακρίνουμε τα πέτρινα κτίρια του νερόμυλου του Κονιστή. Αφήνουμε το κύριο μονοπάτι για να δούμε το νερόμυλο από κοντά. Πινακίδα στην πρόσοψή του μας κατατοπίζει σχετικά με την ιστορία του. Δεν πρέπει να παραλείψουμε να επισκεφτούμε την πίσω πλευρά, όπου μετά τη μεγάλη "νεροκράτα" (δεξαμενή ρύθμισης της ποσότητας του νερού), μπορούμε να ακολουθήσουμε το μυλαύλακο και να φτάσουμε στο σημείο υδροληψίας, σε ωραία γρανιτική λεκάνη με βάθρες.
Στο μυλαύλακο
νερόμυλου του Κονιστή
Επιστρέφουμε στο κεντρικό μονοπάτι και συνεχίζουμε την κάθοδο. Κατά τόπους και κυρίως στην κοίτη της ρεματιάς το ίχνος του μονοπατιού γίνεται δυσδιάκριτο. Φτάνουμε τέλος σε χωματόδρομο.

Ακολουθούμε αυτόν το χωματόδρομο, που περνάει από παλιές εξοχικές κατοικίες και μετά από 1400 μ. βγαίνουμε πλέον στον κεντρικό ασφαλτόδρομο. Σε απόσταση 300 μ., μετά το πρατήριο καυσίμων, βρίσκουμε την αφετηρία μας.