Διαδρομή Παλιόχωρα – Τσολάκη – Σουγλιάνι

Παλιόχωρα – Τσολάκη – Σουγλιάνι

Πεζοπορία στο Στρατωνικό Όρος: Διαδρομή Παλιόχωρα – Τσολάκη – Σουγλιάνι
(πατήστε για μεγέθυνση).

Η θέση Παλιόχωρα είναι ένα από τα κομβικά διάσελα του Στρατωνικού Όρους. Ειδικότερα για τον ορειβάτη και τον πεζοπόρο που διατρέχουν τα μονοπάτια του πυρήνα του βουνού, η Παλιόχωρα είναι ένα αναπόδραστο σταυροδρόμι, από όπου θα περάσουν μέσω των περισσότερων διαδρομών. Η καλύβα των κυνηγών μπορεί να παράσχει καταφύγιο σε περίπτωση ανάγκης.

Από τις διαδρομές που συγκλίνουν ή εκκινούν από την Παλιόχωρα, η διαδρομή Παλιόχωρα – Τσολάκη – Σουγλιάνι είναι η ωραιότερη και πιο ξεκούραστη πορεία προς την ψηλότερη κορυφή. Πιο συγκεκριμένα, η διαδρομή αυτή αποτελεί τον νότιο δρόμο προσέγγισης της κορυφής Σουγλιάνι.

Όλη η διαδρομή είναι καλά σημασμένη. Το μονοπάτι είναι ομαλό και ο πεζοπόρος κινείται σε δρυοδάσος και δάσος οξιάς, κάτω από την πυκνή σκιά και ανταύγειες φωτός από τις ακτίνες του ήλιου που καταφέρνουν να διαπεράσουν την κομοστέγη.

Ανεβαίνοντας από τη θέση Τσολάκη προς την κορυφή Σουγλιάνι

Ξεκινώντας από την Παλιόχωρα, την κομβική τοποθεσία του Στρατωνικού Όρους (μικρό καταφύγιο των κυνηγών), ακολουθούμε για λίγο το μεσαίο από τους χωματόδρομους που φεύγουν αριστερά. Οδηγούμαστε σε δρομάκι και ρέμα, από όπου θα μπούμε στο μονοπάτι. Βγαίνουμε σε ράχη, την οποία ακολουθούμε ανηφορικά για να φτάσουμε στη θέση Κοπρισιά, μέσα από ψηλό δρυοδάσος.

Στρατωνικό Όρος:
Οι ψηλές σπερμοφυείς δρύες στη θέση Κοπρισιά
Κατηφορικά πλέον, κινούμαστε προς ρεματιά με μικρή ροή και περνάμε ξύλινη γέφυρα. Κινούμαστε ομαλά προς την ίδια κατεύθυνση και συναντάμε και δεύτερη ρεματιά με μικρότερη ροή. Σε αυτό το σημείο θα αλλάξουμε κατεύθυνση και θα κινηθούμε προς τα βορειοδυτικά.
Στρατωνικό Όρος:
Το χαρακτηριστικό αγκαθωτό περίβλημα (κύπελλο) των καρπών της οξιάς
Συνεχίζουμε ανηφορικά και μπαίνουμε σε δάσος οξιάς. Σύντομα τέμνουμε χωματόδρομο και συνεχίζουμε σε πεπλατυσμένη ράχη μέχρι την τοποθεσία Τσολάκη. Εδώ συγκλίνουμε με τη διαδρομή που έρχεται από το χωριό Βαρβάρα.
Συνεχίζουμε σε δρυοδάσος ακολουθώντας παλιό δρομάκι και ακολουθούμε τη στροφή του μονοπατιού προς την κορυφή Σουγλιάνι.