O22 Δρυός Κεφαλές-Σκούρτα

O22 Δρυός Κεφαλές-Σκούρτα: Το καθολικό της μονής Ζωοδόχου Πηγής Πύλης

Η διαδρομή O22 Δρυός Κεφαλές-Σκούρτα ξεκινά από το οδικό πέρασμα Κιάφα Σούρι (αρχαίες Δρυός Κεφαλαί) και στην αρχή χρησιμοποιεί ένα χωματόδρομο που εξυπηρετεί κεραίες για να ανέβει μέχρι τα 780 μ. Λίγο πριν τις κεραίες, ακριβώς μπροστά σε λάκκα, αρχίζουμε την ανάβαση σε δυσδιάκριτο μονοπάτι χωρίς σήμανση.

Σταδιακά το μονοπάτι χάνεται και ακολουθούμε απλά τη βραχώδη κόψη. Φτάνουμε σε λαιμό με λάκκα, από όπου το μονοπάτι είναι ξανά φανερό και μας οδηγεί σε δρόμο, στη δυτικότερη από τις ανεμογεννήτριες της κορυφογραμμής.

Από εδώ και επί 10 χλμ., η πορεία ακολουθεί τον πλατύ δρόμο του αιολικού πάρκου, που ακολουθεί την κορυφογραμμή. Πάμε αριστερά στην πρώτη κύρια στροφή και αμέσως δεξιά: ο δρόμος τελειώνει στην ανεμογεννήτρια 26. Από εδώ πιάνουμε εύκολα σχετικά καλό μονοπάτι που κατηφορίζει ομαλά μέχρι μεγάλο μαντρί.
Ο22 Δρυός Κεφαλές-Σκούρτα
Ο22 Δρυός Κεφαλές-Σκούρτα: Μνημείο πεσόντων κοντά στην Πύλη
Τέμνουμε δρομάκι και συνεχίζουμε σε ανοιχτή ρεματιά μέχρι τον κεντρικό χωματόδρομο του αιολικού πάρκου. Τον αφήνουμε αμέσως για να ανηφορίσουμε σε πετρώδη ράχη, την οποία ακολουθούμε μέχρι πέρασμα στα βράχια, όπου το μονοπάτι κατηφορίζει αποφασιστικά προς τη μονή Ζωοδόχου Πηγής. Από την έρημη μονή ακολουθούμε καλούς δρόμους μέχρι την Πύλη.
Ο22 Δρυός Κεφαλές-Σκούρτα: Η καταβόθρα της πόλγης των Σκούρτων
Από την Πύλη ακολουθούμε μια αλληλουχία χωματόδρομων, περνώντας κοντά από την θεαματική καταβόθρα της πόλγης των Σκούρτων. Μετά από ακριβώς 5 χλμ μπαίνουμε στην κώμη των Σκούρτων. Τα Σκούρτα προσφέρουν πολλές εξυπηρετήσεις.

topoguide greece

ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ Ο22

Η διαδρομή O22 Δρυός Κεφαλές-Σκούρτα περιλαμβάνεται στον οδηγό Ο22 topoguide.

Ο οδηγός Ο22 topoguide είναι διαθέσιμος για συσκευές Android ως μία απο τις δεκάδες διαθέσιμες περιοχές της Ελλάδας, μέσα στη γενική εφαρμογή topoguide greece. Το Ο22 περιλαμβάνεται στην ομάδα των Μεγάλων Διαδρομών. Αποκτήστε τον οδηγό του Ο22 ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Ο οδηγός Ο22 topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece. Αποκτήστε τον οδηγό του Ο22 ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Η εφαρμογή παρέχει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, καθώς και έναν πλούσιο οδηγό στη γεωγραφία, τη φύση και τον πολιτισμό των περιοχών που διασχίζει το Ο22.

Όλα τα σημεία ενδιαφέροντος που απεικονίζονται στο χάρτη αποτελούν διαδραστικές πηγές πληροφορίας της εφαρμογής: στο πεδίο, κάθε σημείο προβάλλεται αυτόματα στην οθόνη όταν το πλησιάζουμε και μας οδηγεί στο σχετικό λήμα του ψηφιακού οδηγού που περιέχεται στην εφαρμογή.