Αργαλαστή-Λαύκος-Πλατανιάς

h
Αργαλαστή-Λαύκος-Πλατανιάς 2/5 14165 251 504 377 0 5
Υψομετρικό προφίλ της διαδρομής Αργαλαστή-Λαύκος-Πλατανιάς

Το ένατο σκέλος της διαδρομής ξεκινά πάνω στον παλιό δρόμο Αργαλαστής-Λαύκου, που έχει μετατραπεί σε μεγάλο ποσοστό του μήκους του σε χωματόδρομο. Μετά το Λαύκο, το μονοπάτι κατηφορίζει προς τη μονή Αγίου Σπυρίδωνα, μπαίνει στην κοιλάδα Μούσγες και καταλήγει στον παράκτιο Πλατανιά. Στον Πλατανιά θα βρούμε αρκετές εξυπηρετήσεις, ακόμα και εκτός της θερινής περιόδου.

Ατενίζοντας το Νότο
από τα υψώματα της Αργαλαστής
Πατήστε για μεγέθυνση

Το ένατο σκέλος του Μεγάλου Μονοπατιού του Πηλίου ξεκινά από την πλατεία της Αργαλαστής και κατηφορίζει προς τον κύριο επαρχιακό δρόμο Βόλου-Τρικερίου. Τέμνουμε το δρόμο και συνεχίζουμε απέναντι. Στην πρώτη διασταύρωση και πριν τη μεγάλη κρήνη της Αργαλαστής, ακολουθούμε τον τοπικό ασφαλτόδρομο προς το νεκροταφείο του οικισμού. Μετά το νεκροταφείο τελειώνει ο τσιμεντόδρομος και συναντάμε την αρχή του πετρόστρωτου καρόδρομου προς Λαύκο που σήμερα χρησιμοποιείται ως αγροτικός δρόμος.

Στο δρόμο προς το Λαύκο
Πατήστε για μεγέθυνση
Πάνω στον παλιό αυτό άξονα, ανηφορίζουμε ελαφρά και στο ψηλότερο σημείο μιας μικρής ράχης συναντάμε χωματόδρομο. Προσπερνάμε τον ιππικό όμιλο Κένταυρος και κατηφορίζουμε με χωματόδρομο προς τα Νότια. Πλησιάζουμε τον ασφαλτόδρομο Μετόχι - Λαύκος και συνεχίζουμε σε χωματόδρομο μέσα σε μια καταπράσινη λεκάνη. Τέμνουμε τον άσφαλτο Μετόχι - Λαύκος και ακριβως απέναντι μπαίνουμε σε μονοπάτι.

Το μονοπάτι είναι χωμάτινο, στην αρχή στενό, σύντομα όμως γίνεται πλατύ και σαφέστερο. Συναντάμε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε μέχρι να συναντήσουμε τον κεντρικό ασφαλτόδρομο. Συντομεύουμε μια καμπύλη του ασφάλτου με πολύ καθαρό και πλατύ χωμάτινο μονοπάτι μέσα σε πυκνή μεσογειακή βλάστηση και αμέσως μετά κατηφορίζουμε μέσα σε μια ανοιχτή λεκάνη. Το μονοπάτι εδώ είναι πλατύ, κατά τόπους καλντερίμι και περνά από την παλιά πετρόχτιστη κρήνη του Λαύκου. Φτάνουμε στην αρχή του οικισμού και διασχίζουμε το βόρειο τμήμα του μέχρι την κεντρική πλατεία με μικρά δρομάκια.
Long Pelion Trail: Η πηγή του Λαύκου
Από την κεντρική πλατεία του Λαύκου συνεχίζουμε στον κεντρικό εμπορικό δρόμο του οικισμού μέχρι το Νότιο άκρο του, όπου κατεβαίνουμε στο κεντρικό οδικό δίκτυο. Μετά από 290μ. στον άσφαλτο Λαύκο - Προμυρίου τον αφήνουμε για να μπούμε σε καθαρό μονοπάτι στα δεξιά μας που ανηφορίζει προς την Κωστούλα Ράχη. Τέμνουμε άσφαλτο και συνεχίζουμε σε καθαρό μονοπάτι για να συναντήσουμε τον άσφαλτο και να τον ακολουθήσουμε μέχρι μικρό χωματόδρομο που μπαίνει αριστερά στο δάσος. Μετά από 300μ. τον αφήνουμε για να μπούμε σε στενό μονοπάτι και χωμάτινο. Αφού περάσουμε χωματόδρομο το μονοπάτι γίνεται πιο ευκρινές και μας οδηγεί στη μονή του Αγίου Σπυρίδωνα.
Long Pelion Trail: Η μονή του Αγίου Σπυρίδωνα
Από το μοναστήρι κατεβαίνουμε με λίγους ελιγμούς σε ρεματιά, που ανήκει στο υδρογραφικό σύστημα του κεντρικού ρέματος του Πλατανιά και ανηφορίζοντας απέναντι μπαίνουμε στο δίκτυο χωματόδρομων της περιοχής Καρδάματα. Κατηφορίζουμε σε χωματόδρομους και σύντομα συναντάμε τα καλντερίμια του άξονα Προμύρι - Πλατανιάς.
Long Pelion Trail: Σήμανση (από ξωτικά ?) στα δρυοδάση του Πλατανιά
Με μικρά κομμάτια χωματόδρομου, ο άξονας αυτός μας οδηγεί στον κεντρικό άσφαλτο του Πλατανιά λίγο νοτιότερα του οικισμού Μούσγες. Ακολουθούμε τον άσφαλτο μέχρι τον παράκτιο μέτωπο του Πλατανιά. Η πορεία μας τελειώνει στο κέντρο πληροφόρησης του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Σηπιάδα.
Long Pelion Trail: Σήμανση των Φίλων των Καλντεριμιών

Κείμενο: Κατερίνα Ζαγκαρέτου
Φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

Κατανομή βατότητας - Επισημάνσεις

Long Pelion Trail
Περίπου το μισό μήκος της διαδρομής ακολουθεί μονοπάτια, κυρίως χωμάτινα. Κάτω από το εδαφικό στρώμα και τη φυλλάδα που σκεπάζουν τα μονοπάτια και τους χωματόδρομους, μπορούμε να διακρίνουμε το παλιό καλντερίμι. Η διαδρομή είναι σημασμένη με κόκκινα σημάδια και πινακίδες των Φίλων των Καλντεριμιών.
Το μήκος της πορείας είναι 14.2 χλμ. και μπορεί να γίνει σε 5 ώρες.

Long Pelion Trail topoguide

Ο καλύτερος ξεναγός στο Long Pelion Trail είναι ο οδηγός Long Pelion Trail topoguide.

Ο οδηγός Long Pelion Trail topoguide περιλαμβάνεται στην ομάδα των Μεγάλων Διαδρομών της εφαρμογής topoguide Greece για συσκευές Android.

Ο οδηγός Long Pelion Trail topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece, ως μέλος της ομάδας των Μεγάλων Διαδρομών.

Η εφαρμογή παρέχει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, καθώς και ένα μικρό οδηγό στη γεωγραφία, τη φύση και τον πολιτισμό του Πηλίου.