Κανάκια-Σατερλί

Πεζοπορία στη Σαλαμίνα

Διαδρομή Κανάκια-Σατερλί

Η διαδρομή Κανάκια-Σατερλί αποτελεί το μεσαίο σκέλος της κυκλικής διαδρομής Σταυρός-Κανάκια-Σατερλί-Σταυρός. Είναι το μόνο σκέλος που φτάνει σε παραλία, δίνοντας έτσι την ευκαιρία για κολύμβηση.

Στο σκέλος αυτό, ο περιπατητής διατρέχει ένα πεδίο με συνεχείς εναλλαγές μεσογειακής βλάστησης - πευκοδάσος, φρύγανα, θαμνώνας, πετροπλαγιές - που αντιλογίζονται αισθητικά με τη γαλανή θάλασσα.

Σημειώστε ωστόσο ότι μεγάλο μέρος της διαδρομής είναι εκτεθειμένο στον ήλιο, ενώ δεν συναντάμε καθόλου πηγές ή άλλη τροφοδοσία νερού.

Μικρή Αττική topoguide
Σαλαμίνα: Στην τραβέρσα ανάμεσα Μικρό Λαμπρανό και Σατερλί

Ως αφετηρία της διαδρομή έχει ορισθεί η διασταύρωση του κεντρικού ασφαλτόδρομου προς Κανάκια με το χωματόδρομο προς Πυργιακόνι. Περπατάμε στο χωματόδρομο, προσπερνάμε ανλτιοστάσιο και μπαίνουμε στον πρώτο, σαφώς μικρότερο, χωματόδρομο στα δεξιά, πηγαίνοντας έως το τέλος του, όπου υπάρχει πλαστική δεξαμενή πυρόσβεσης.

Κατηφορίζουμε σε καλά καθαρισμένο μονοπάτι έως επίπεδο χώρο και γυρίζουμε αριστερά, σε επίσης καλό μονοπάτι που σταδιακά γίνεται ανηφορικό. Αφού περάσουμε ένα άνοιγμα του δάσους, συνεχίζουμε ελαφρώς αναφορικά και φτάνουμε στο το χώρο στάθμευσης της μυκηναϊκής ακρόπολης Κανακίων. Από εδώ, διαμορφωμένο μονοπάτι οδηγεί στον αρχαιολογικό χώρο.

Από το χώρο στάθμευσης ακολουθούμε το χωματόδρομο προς τα αριστερά και άμεσα συναντάμε και τέμνουμε τον κεντρικό χωματόδρομο. Συνεχίζουμε ακριβως απέναντι, σε μονοπάτι που γίνεται σύντομα δρομάκι, από το τέλος του οποίου μπαίνουμε σε καλό ανηφορικό μονοπάτι, που καταλήγει σε αντιπυρική λωρίδα, κοντά σε κτηνοτροφική μονάδα.

Με δρομάκι, στο τέλος της αντιπυρικής λωρίδας, φτάνουμε στην κεφαλή ράχης. Κατηφορίζουμε στη βραχώδη ακμή της ράχης, σε πεδίο με φρύγανα, που γίνεται δύσβατο τοπικά, λόγω της ακανθώδους βλάστησης.

Μετά από βράχινο πέρασμα, συναντάμε οριζόντιο μονοπάτι, το οποίο συνδέει τους όρμους Πυργιακόνι και Λαμπρανό. Το ακολουθούμε και μέσα από πυκνή βλάστηση και στενό πέρασμα στην παραλία Λαμπρανό, όπου τέμνουμε το χωματόδρομο που εξυπηρετεί τις ιχθυοκαλλιέργειες.

Μικρή Αττική topoguide
Σαλαμίνα: Ο όρμος Λαμπρανό

Διασχίζουμε επίπεδη εγκαταλελειμένη γεωργική έκταση, περνώντας κοντά σε μεγάλο ασβεστοκάμινο, ανηφορίζουμε λίγο και αμέσως κατηφορίζουμε στην παραλία Μικρό Λαμπρανό.

Μετά από μια ανάπαυλα στη συνήθως ήσυχη παραλία, παίρνουμε για λίγο τον χωματόδρομο, που τον αφήνουμε αμέσως για να μπούμε σε πλατύ μονοπάτι, σαν δρομάκι, που ανηφορίζει, περνά πάνω από μεγάλο ώμο και κατεβαίνει σε χωματόδρομο, από τον οποίο με μικρό δρομάκι φτάνουμε στον άσφαλτο του Σατερλί.

Μπορούμε να κατηφορίσουμε προς το Σατερλί, για ανεφοδιασμό ή διακοπή της πεζοπορίας.

Κείμενο και φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

topoguide Greece

ΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

Η αναλυτική παρουσίαση της διαδρομής Διαδρομή Κανάκια-Σατερλί, με περιγραφές, φωτογραφίες και μετρητικά στοιχεία, περιλαμβάνεται στον οδηγό Μικρή Αττική topoguide της AnaDigit.

Η Μικρή Αττική topoguide είναι έτοιμη να σας οδηγήσει σε όλη την Αττική μέσα από 65 πεζοπορικές διαδρομές και με τη βοήθεια περισσότερων από 1000 Σημείων Ενδιαφέροντος.

Μαζί με έναν εξαιρετικά λεπτομερή χάρτη και ενημερωμένο χάρτη, η Μικρή Αττική topoguide περιλαμβάνει ένα ψηφιακό βιβλίο 50 σελίδων παρουσιάζει όλες τις πτυχές της γεωγραφίας, της φύσης και του πολιτισμού της μοναδικής αυτής περιοχής.

Ταξιδέψτε με το Android smartphone σας μαζί με τη Μικρή Αττική topoguide, που περιλαμβάνεται ως τοπικός οδηγός στην εφαρμογή topoguide Greece. Αποκτήστε τη Μικρή Αττική ως αγορά εντός της εφαρμογής (in app purchase): θα τη βρείτε στην ομάδα της Αττικής.

Αν πάλι έχετε iPhone ή iPad, κατεβάστε τη Μικρή Αττική topoguide μέσα από τη γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece. Αποκτήστε τη Μικρή Αττική ως αγορά εντός της εφαρμογής (in app purchase): θα τη βρείτε στην ομάδα της Αττικής.

Ο οδηγός Μικρή Αττική topoguide προσφέρει off-line λεπτομερείς χάρτες με όλα τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τον πεζοπόρο. Πάνω στο μονοπάτι, κάνει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, βοηθώντάς τον να διατηρεί την πορεία του, ενώ προβάλλει τα Σημεία Ενδιαφέροντος του άμεσου περιβάλλοντός του.