Προφήτης Ηλίας από Αστεροσκοπείο

Φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

Προφήτης Ηλίας από Αστεροσκοπείο

Πηγή: topoguide.gr

Η διαδρομή Ντάπια-Αστεροσκοπείο-Προφήτης Ηλίας διατρέχει το αστικό τοπίο των Σπετσών για να ανέβει στο Αστεροσκοπείο, κτίσμα έντονου συμβολισμού για την τοπική ιστορία. Η συνέχεια και η κατάληξη στον Προφήτη Ηλία είναι κοινή με τη διαδρομή από Μανταίικα.

Μικρή Αττική topoguide
Σπέτσες: Στο πευκοδάσος

Η διαδρομή Ντάπια-Αστεροσκοπείο-Προφήτης Ηλίας έχει ως αφετηρία το νέο λιμάνι των Σπετσών, τη Ντάπια. Από τη Ντάπια συνεχίζουμε μέχρι τη συνοικία Κουνουπίτσα ακολουθώντας τον παράκτιο ασφαλτόδρομο και περνώντας μπροστά από το ξενοδοχείο "Ποσειδώνειο".

Μόλις περάσουμε το ξενοδοχείο Nuovo1800 αφήνουμε την ακτή και ανηφορίζουμε μέσα από τα στενά του οικισμού. Τα γραφικά δρομάκια μας οδηγούν στην παλαιά συνοικία Καστέλλι. Αφού φτάσουμε στο τέλος του οικισμού, συνεχίζουμε από καθαρό μονοπάτι, που μας φέρνει πάνω από το θέατρο της Αναργυρείου Σχολής.

Άμεσα φτάνουμε σε διακλάδωση και ακολουθούμε τον αριστερό κλάδο, που διατρέχει οριζόντια τη ζώνη πάνω από το κοίλο του θεάτρου (το μονοπάτι προς τα δεξιά κατηφορίζει προς το θέατρο και τις λοιπές εγκαταστάσεις της Αναργυρείου Σχολής). Συναντάμε νέα διακλάδωση και πάμε αριστερά, στον πιο ανηφορικό κλάδο του μονοπατιού.

Ουσιαστικά θα ακολουθήσουμε την ακμή της ράχης που φέρει το Αστεροσκοπείο. Σε λίγο βρίσκουμε πολύ απότομο πρανές, που το περνάμε χάρη στην υποδομή ασφαλείας του περάσματος. Φτάνουμε στο Αστεροσκοπείο και συνεχίζουμε ίσια πάνω στη ράχη, παραβλέποντας μια ακόμα διακλάδωση προς τα αριστερά.

Συναντάμε παλιότερη αντιπυρική λωρίδα, που μοιάζει περισσότερο με παλιό δρομάκι και την ανηφορίζουμε μέχρι την κορυφή Γκούρι, όπου μπαίνουμε πλέον στο πευκοδάσος. Βγαίνουμε στον κεντρικό δρόμο της κορυφογραμμής: αμέσως απέναντι μας ξεκινά σύντομο μονοπάτι, που παρακάμπτει τον μικρό κώνο της κορυφής Προφήτη Ηλία και οδηγεί απ' ευθείας στο ξωκλήσι του Προφήτη Ηλία.

Κατανομή βατότητας - Επισημάνσεις

Μικρή Αττική topoguide
Η επιμήκης διάσχιση όλης της Κουνουπίτσας επιβαρύνει τη διαδρομή αυτή με ένα μεγάλο ποσοστό επιστρωμένων δρόμων. Πράγματι, μέχρι το κοιμητήριο της Αγίας Άννας ελισσόμαστε μέσα στο οικιστικό τοπίο των Σπετσών, που ωστόσο έχει πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. Με λίγα στενά χωμάτινα δρομάκια θα μπούμε στο μονοπάτι προς το Αστεροσκοπείο, που θα μας οδηγήσει στην κορυφογραμμή.
Η πορεία είναι αρκετά μεγάλη και είναι φρόνιμο να εξοπλιστούμε ανάλογα.