Οίτη: Καστανιά-Πύργος

Οίτη: Διαδρομές από την Υπάτη

Καστανιά-Πύργος

Η ανάβαση από την Καστανιά στον Πύργο είναι μια μακριά διαδρομή, με μεγάλη ποικιλία τοπίων. Στο πρώτο μέρος της, η διαδρομή ακολουθεί τον παλιό μουλαρόδρομο από Καστανιά για Νεοχώρι. Από το πέρασμα της Μικρής Πάθαινας, όπου συναντάμε το δρόμο για το Νεοχώρι, θα πιάσουμε κτηνοτροφικά μονοπάτια, αλλού σαφή και αλλού μισοσβησμένα, που θα φέρουν στην πηγή Τσοπάναλη, από όπου θα συνεχίσουμε μέχρι τον Πύργο.

Ως προς την σήμανση της διαδρομής, έχει γίνει μία φιλότιμη προσπάθεια αλλά με πενιχρά μέσα (σημάδια με σπρέι και λίγες μικρές μεταλλικές πινακίδες), με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετά κενά. Η σήμανση αυτή σε συνδυασμό με την πλοήγηση της εφαρμογής μας επιτρέπει σχετικά άνετα να απολαύσουμε την πεζοπορία χωρίς πρόσθετους προβληματισμούς.

Βγαίνουμε από την Καστανιά ακολουθώντας δρομάκια και μετά τον κύριο άσφαλτο προς Νεοχώρι (είναι σημασμένες δύο μικρές συντομεύσεις σε μονοπάτια που τέμνουν τους ελιγμούς του δρόμου). Μετά από 2,5 χιλιόμετρα περίπου, μπαίνουμε αριστερά σε χωματόδρομο, στην πρώτη στροφή του οποίου τον αφήνουμε και ακολουθούμε μονοπάτι με νότια κατεύθυνση, που στην ουσία είναι ο παλιός μουλαρόδρομος από Καστανιά για Νεοχώρι, τώρα είναι ένα εγκαταλελλειμένο αλλά φαρδύ μονοπάτι. Η πορεία γίνεται αρχικά σε ανοιχτή έκταση και στη συνέχεια σε ελατόδασος. Το τμήμα αυτό καταλήγει στο δρόμο Καστανιάς – Νεοχωρίου, στο πέρασμα της Μικρής Πάθαινας, κοντά στο προϊστορικό νεκροταφείο.

Από εδώ αρχίζει μία απότομη στο πρώτο της τμήμα ανάβαση: η σήμανση που υπάρχει μας οδηγεί ουσιαστικά μέσα από μία απότομη ρεματιά σε ελατόδασος. Η πορεία στο τμήμα αυτό είναι δύσκολη και ίσως είναι προτιμότερο να προχωρήσουμε για λίγο στο χωματόδρομο που κατευθύνεται ΒΑ και να αναζητήσουμε ένα πιο ομαλό σημείο για να ανεβούμε προς τη θέση Αετός, ακόμα κι αν κάνουμε λίγη μεγαλύτερη διαδρομή. Μόλις φτάσουμε σε μεγάλο πλάτωμα με χαρακτηριστική χαμηλή σε ύψος βραχώδη έξαρση, κινούμαστε ανηφορικά στην ανατολική πλαγιά προς την χαρακτηριστική έξαρση της κορυφής Αετός.

Προσπερνάμε το απόκρημνο βραχώδες σύμπλεγμα από τη νότια πλευρά του και μπαίνουμε σε ένα λιβάδι με ομαλή κλίση. Το διασχίζουμε με ΝΑ κατεύθυνση, ανεβαίνοντας συνέχεια στην πλαγιά που ανοίγεται μπροστά μας, για να καταλήξουμε τελικά σε χωματόδρομο. Τον ακλουθούμε για περίπου 1 χιλιόμετρο με σταθερή ΝΑ κατεύθυνσης αγνοώντας τα παρακλάδια που φεύγουν δεξιά και αριστερά. Σε χαρακτηριστική στροφή 180 μοιρών, αφήνουμε το δρόμο και συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση μέσα από ένα ποολίβαδο σε μονοπάτι που μόλις διακρίνεται. Κατευθυνόμαστε ουσιαστικά προς χαρακτηριστική ρεματιά, την οποία συναντούμε μετά από περίπου 600 μέτρα.

Από εδώ κινούμαστε μέσα στη ρεματιά, από μονοπάτι αρκετά σαφές και με καλούτσικη σήμανση με κίτρινο σπρέι. Η πορεία κατά μήκος της ρεματιάς είναι μακριά αλλά ήπια ανηφορική. Στην αρχή της ρεματιάς βγαίνουμε σε μεγάλο λιβάδι, όπου τα σημάδια χάνονται και σημείο αναφοράς για την πορεία μας είναι το διάσελο που βλέπουμε στα ανατολικά. Διασχίζουμε το πυκνό λιβάδι και από το διάσελο κινούμαστε σε νότια κατεύθυνση για την τελική ανάβαση προς τον Πύργο, ακολουθώντας μία ασαφή πορεία που την υποδεικνύουν αρκετά πυκνά πορτοκαλί σημάδια.

topoguide greece

ΟΔΗΓΟΣ ΤΗΣ ΟΙΤΗΣ

Η αναλυτική παρουσίαση της διαδρομής Καστανιά-Πύργος, με περιγραφές, φωτογραφίες και μετρητικά στοιχεία, περιλαμβάνεται στον οδηγό για την Οίτη, την εφαρμογή Οίτη topoguide.

Ο οδηγός είναι διαθέσιμος για συσκευές Android ως μία απο τις δεκάδες διαθέσιμες περιοχές της Ελλάδας, μέσα στη γενική εφαρμογή topoguide greece. Η Οίτη ανήκει στην ομάδα της Κεντρικής Ελλάδας. Αποκτήστε τον οδηγό της Οίτης ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Ο οδηγός Οίτη topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece. Αποκτήστε τον οδηγό της Οίτη, που περιλαμβάνεται στην ομάδα της Κεντρικής Ελλάδας, ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Η εφαρμογή Οίτη topoguide προσφέρει off-line λεπτομερείς χάρτες με όλα τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τον ορειβάτη. Πάνω στο μονοπάτι, κάνει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, βοηθώντας τον πεζοπόρο να διατηρεί την πορεία του και τον ενημερώνει για όλα τα κοντινά σημεία ενδιαφέροντος