Epirus Trail: Συρράκο-Τσόπελα

Epirus Trail
Συρράκο-Τσόπελα

Βγαίνουμε από την δυτική είσοδο του Συρράκου μέχρι το πάρκινγκ. Ακολουθούμε για λίγο την άσφαλτο και στη συνέχεια βγαίνουμε αριστερά κάτω από τον δρόμο. Ακολουθούμε μια πλαγιά με μεγάλη κλίση και υποτυπώδες μονοπάτι και αφού περάσουμε δύο ρέματα ανηφορίζουμε προς βρύση. Μετά τη βρύση συνεχίζουμε το τραβερσάρισμα της πλαγιάς μέχρι να ενωθούμε με το μονοπάτι Κουιάσα-Πουλιάνα. Στο τμήμα αυτό υπάρχουν επίσης τρεις ακόμη παλαιές βρύσες.

Στη συνέχεια ακολουθούμε το μονοπάτι προς Κουιάσα το οποίο ήταν παλαιό καλντερίμι, με πολλούς χτιστούς τοίχους αντιστήριξης. Μερικοί από αυτούς του τοίχους έχουν υποστεί σημειακές κατολισθήσεις και άλλες ζημιές. Επίσης σε αρκετά σημεία του μονοπατιού έχουν γίνει κατολισθήσεις βράχων μερικοί από τους οποίους είναι ογκώδεις. Χαμηλότερα το μονοπάτι συναντάει διάφορα επιφανειακά νερά από ρέματα ή πηγές, που διαβρώνουν το μονοπάτι. Στο μέσον της διαδρομής υπάρχει βρύση με ξύλινο τραπεζόπαγκο.

Πλησιάζοντας στο ποτάμι, στο τελευταίο πέταλο του μονοπατιού ξεκινάει δεξιά (νότια) ένα παλαιό εγκαταλελειμμένο μονοπάτι. Το μονοπάτι αυτό ήταν φαρδύ, σταδιακά όμως οι θάμνοι κλείνουν το μονοπάτι. Φτάνοντας ψηλότερα και πάνω από το πάρκινγκ της Μονής Κηπίνας, το παλαιό ομαλό μονοπάτι συνεχίζει ανηφορικά και παλιότερα οι ντόπιοι που ήθελαν να πάνε στην Μονή Κηπίνας κατηφόριζαν το ρέμα μέχρι την είσοδο της μονής σε απόκρημνο πεδίο. Εναλλακτικά και για λόγους μείωσης του προϋπολογισμού, το μονοπάτι μπορεί να ακολουθήσει την άσφαλτο μέχρι την Μονή Κηπίνας.

Από την Μονή Κηπίνας συνεχίζουμε ακολουθώντας την άσφαλτο με προορισμό τον οικισμό Κηπίνα.
Εδώ υπήρχε παλαιό μονοπάτι που κατέβαινε στο ποτάμι, πλέον όμως ακολουθεί πρόχειρες διανοίξεις από χωματουργικά μηχανήματα. Οι οδεύσεις αυτές είναι γεμάτες μεγάλες πέτρες και βράχια μέχρι να φτάσουμε στο ποτάμι.
Εδώ βρίσκεται η πέτρινη Γέφυρα Ραφτάνη, η οποία έχει υποστεί φθορές από την πλευρά ανάντι, ιδιαίτερα τα βάθρα εκατέρωθεν του ανακουφιστικού τόξου.
Περνώντας την γέφυρα υπάρχει χωματόδρομος τον οποίο και ακολουθούμε μέχρι το ξωκλήσι του Αγίου Δημητρίου στον λόφο πάνω από Χριστούς. Κατεβαίνουμε από μικρό μονοπάτι και στη συνέχεια ακολουθούμε την άσφαλτο μέχρι την είσοδό στο χωριό.

Από τους Χριστούς θα κατευθυνθούμε προς τον οικισμό Τσόπελα, όπου βρίσκονται και όλα τα καταλύματα των Πραμάντων. Συνεχίζουμε λοιπόν με νότια κατεύθυνση ακολουθώντας έναν χωματόδρομο που περνά από αγροτικούς μικρο-συνοικισμούς, μετά λίγο ψηλότερα από το ξωκλήσι της Ευαγγελίστριας και φτάνει στο Μελισσουργιώτικο ρέμα. Το πέρασμα του ποταμού απαιτεί μεγάλη προσοχή, καθώς έχει άνοιγμα 100 μέτρων και η ροή του ποταμού δεν έχει σταθερή πορεία κάθε χρόνο. Στον άξονα του μονοπατιού υπάρχει θέση με στενό πέρασμα και σταθερή κοίτη. Ανηφορίζουμε σε χωματόδρομο και μετά σε παλιά μονοπάτια μέχρι την Ευαγγελίστρια Τσόπελας. Φτάνοντας απέναντι από την Τσόπελα ακολουθούμε έναν εγκαταλελειμμένο χωματόδρομο που στο παρελθόν κατηφόριζε και διέσχιζε το ποτάμι.
Από εδώ συνεχίζουμε ακολουθώντας χωματόδρομο και μετά επιστρωμένους δρόμους μέχρι το κέντρο του οικισμού Τσόπελα.

Epirus Trail topoguide

Οδηγός του Epirus Trail

Αναλυτική περιγραφή της διαδρομής Συρράκο-Τσόπελα, με μετρητικά στοιχεία, φωτογραφίες και άμεση σύνδεση με πολλά Σημεία Ενδιαφέροντος, περιλαμβάνεται στην εφαρμογή Epirus Trail topoguide.

Ο οδηγός Epirus Trail topoguide είναι διαθέσιμος για συσκευές Android ως αγορά εντός εφαρμογής (in-app purchase) στην ομάδα των Μεγάλων Διαδρομών. Πρώτα πρέπει να εγκαταστήσετε την δωρεάν εφαρμογή topoguide Greece από το Play Store της Google και στη συνέχεια να κάνετε την αγορά.

Ο οδηγός Epirus Trail topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών topoguide Greece. Προμηθευτείτε τον οδηγό του Epirus Trail ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Η εφαρμογή Epirus Trail topoguide προσφέρει off-line λεπτομερείς χάρτες με όλα τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τον ορειβάτη. Πάνω στο μονοπάτι, κάνει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, βοηθώντας τον πεζοπόρο να διατηρεί την πορεία του και να φτάσει στον προορισμό του ακόμα και κάτω από δυσμενείς συνθήκες.