Δίρφυς: Φαράγγι Στροπώνων

Κείμενο και φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

Στο απίθανο μονοπάτι των Στροπώνων
Πατήστε για μεγέθυνση

Η πορεία στο Φαράγγι των Στροπώνων είναι ένα πολύ σημαντικό και εν πολλοίς άγνωστο μονοπάτι, διανοιγμένο την εποχή της ακμής των ορεινών κοινωνιών στα πρανή ενός εξαιρετικά απόκρημνου και δύσβατου φαραγγιού. Σήμερα, στο καίριο τμήμα της διαδρομής, το μονοπάτι είναι κάπως συντηρημένο και καλά σημασμένο με Κόκκινα Σημάδια.

Η διαδρομή ξεκινάει από την πλατεία των Στροπώνων, όπου υπάρχει και μικρή πινακίδα κατεύθυνσης. Ακολουθώντας τη σήμανση και κινούμενοι αρχικά στα πλακόστρωτα δρομάκια του οικισμού, κατηφορίζουμε προς το ρέμα, όπου συναντάμε βρύση. Περνάμε το ρέμα με τσιμεντένια πεζογέφυρα. Το μονοπάτι οδηγεί σε απομονωμένη οικία και συνεχίζει, πολύ πιο ασαφές πλέον. Κατηφορίζουμε προς το ρέμα, περνώντας μέσα από παλιά χωράφια με καστανιές και συναντώντας την κοίτη κινούμαστε στην αριστερή όχθη για λίγο. Συναντώντας το πρώτο βράχινο στένεμα, αφήνουμε την κοίτη και αγνοώντας τη σήμανση της κοίτης, αποκλίνουμε λοξά αριστερά.

Δίρφυς topoguide
Δίρφυς topoguide: Η κρήνη στην είσοδο του μονοπατιού
Το πρώτο βήμα θα γίνει σε ανηφορική και αρκετά εκτεθειμένη φυσική ράμπα, που παλιότερα προφυλασσόταν από ψηλή ξερολιθιά.
Βγαίνουμε στον βραχώδη ώμο και βλέπουμε το μονοπάτι χαραγμένο στη σάρα και στη συνέχεια στην απόκρημνη πλαγιά, κατά τόπους με χτιστό πρανές.
Το μονοπάτι είναι στενό και ελαφρά διαμορφωμένο και ακολουθεί μια σχετικά ισοϋψή όδευση παράλληλα με την κοίτη.
Από ώμο σε ώμο, τελικά κατηφορίζουμε στη ρεματιά, που την ακολουθούμε για λίγο.
Σε ομαλό πέρασμα, περνάμε απέναντι με ευκολία. Από εδώ και πέρα θα συνεχίσουμε στη δεξιά όχθη, μέχρι να συναντήσουμε τον χωματόδρομο.

Στην έξοδο του Στροπωνιάτη ποταμού
Πατήστε για μεγέθυνση
Ακολουθούμε το χωματόδρομο μέχρι τη διασταύρωση για Μετόχι. Εδώ ακολουθούμε το δεξί δρόμο και τον αφήνουμε ακριβώς μετά την παλιά στάση λεωφορείου. Ακολουθούμε μικρά μονοπάτια που διατρέχουν την δεξιά όχθη. Περνάμε κοντά από τις μεγάλες πηγές Φούρνος.
Ξαναπερνώντας άλλη μια φορά το ρέμα βγαίνουμε στον παράκτιο οικισμό της Χειλιαδούς.

Η διαδρομή έχει μια αραιή αλλά χρήσιμη σήμανση με .

Φαράγγι Στροπώνων

Η διαδρομή στο Φαράγγι των Στροπώνων περιλαμβάνεται στην εφαρμογή Δίρφυς topoguide.

Ο οδηγός Δίρφυς topoguide είναι διαθέσιμος για συσκευές Android από το Play Store.

Ο οδηγός Δίρφυς topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece. Προμηθευτείτε τον οδηγό της Δίρφυος ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Η εφαρμογή παρέχει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, καθώς και έναν πλούσιο οδηγό στη γεωγραφία, τη φύση και τον πολιτισμό της περιοχής της Δίρφυος.

Όλα τα σημεία ενδιαφέροντος που απεικονίζονται στο χάρτη αποτελούν διαδραστικές πηγές πληροφορίας της εφαρμογής: στο πεδίο, κάθε σημείο προβάλλεται αυτόματα στην οθόνη όταν το πλησιάζουμε και μας οδηγεί στο σχετικό λήμα του ψηφιακού οδηγού που περιέχεται στην εφαρμογή.